12.07.2009

Sigara



Liseden mezun olduğumdan beri "zincirleme" bir şekilde sigara içiyorum. Vücuduma 1 haftalık bir ara vermiştim sadece bir keresinde bunun dışında sürekli olarak 20 yaşıma kadar uyku harici yarım saatte bir sigara içtim en az. Geçen sene spor yaptığımda bile kaslarımı dinlendirirken ağzımda bir sigara oluyordu.

Yemek sonrası sigarası, yemek öncesi sigarası.

Kola ile sigara, bilgisayar başında gece boyunca bitirilen sigara pakedi.

Tek içtiğim marka olan Viceroy'un biriktirdiğim kutuları.

Sinirlenince bitirilen paketler, ertesi sabah hemen yenisini almaya çıkmalarım.

Gece sigaram bittiğinde sokaklar boyunca tekel arayışları...

Arkadaşlarla toplanıldığında içilen haddi hesabı olmayan sigara.

Ciğerlerim ne haldedir bilmiyorum, dün 1.5 paket sigara bitirdim ve iki paket gezmeye başlamıştım en son, sigaraya başladığım günden beri doktora gitmeye korkuyorum çünkü ben astım hastasıyım, sigara içmek benim gibi birisinin yapması gereken son şey.

Dün gece nefes alırken ciğerlerimin ötmesinden uyuyamadım resmen,sabahtan beri kendime paket almadım, almamak için direniyorum.

Sigarayı bırakmak istemiyorum, sigara içmeyi gerçekten çok seviyorum, alkol falan kullanmam ama sigara apayrı birşey benim için, duramıyorum içmeden ve bu artık ciddi bir sorun çünkü içmeden duramadığında bağımlı oldun demektir.

İşte böyle, bugün sigara içmeyeceğim, yarın sinirim tepemde gezeceğim içmediğim zamanlar çok sinirli oluyorum.

Bırakmaya çalışıyorum, arada tek tük içebilirim en azından belki ilk aşamaya böyle başlamalıyım bilmiyorum.

Yarın yetiştirmem gereken dergi yazıları var, onun başında kahve yanında sigara içmeden nasıl duracağım hiç bilmiyorum.

3 yorum:

Ahmet Kamil Keleş dedi ki...

Chain smoking...

Bence bağımlılık yaratan bir şeyi ona en çok ihtiyaç duyacağın, kullanmayı isteyeceğin bir zamanda tamamen bırakmaya çalışmak iyi bir fikir değil. Bırakmayı zorlaştırabilir. Kahve eşliğinde dergi yazılarını hazırlarken sigaraya normalden daha fazla ihtiyaç duyacaksın sanırım, ben olsaydım kendime az sayıda sigaraya izin verir, hiç içmemeyi ise ihtiyaç duymadığım bir zamanda denerdim.

Mert Günhan dedi ki...

Bunu denedim daha önce azaltmayı fakat olmuyor elimde paket varken direk bitiyor o paket, oto kontrol gibi birşey söz konusu değil iş sigaraya gelince. : )

Kolombus dedi ki...

babam da bıraktı.